RC213V-S

DOKONALÝ MOTOGP STROJ NA CESTY

Kategórie:

Popis

PRINCÍP HONDY

Model RC213V-S bol navrhnutý na základe princípu Hondy, ktorý umožnil aj modelu RC213V jazdu na verejných cestách.

Model RC213V-S zdedil technické parametre modelu RC213V, čo úplne umožňuje masovú koncentráciu, redukciu trenia, používanie ľahkých materiálov a presnú výrobu komponentov, na ktorých pracujú skúsení profesionáli. Model RC213V-S je navyše vybavený ovládacími technológiami, ktoré používa aj model RC213V.

Na motocykli RC213V boli vykonané len potrebné zmeny, ktoré umožňujú modelu RC213V-S jazdiť na verejných cestách.

RC213V-S pohľad zboku

VÝVOJ HONDY

Už dávno sa nepodarilo vytvoriť cestný motocykel s takýmto vysokým výkonom. Veríme, že kľúčom k ďalšiemu kroku vývoja je motocykel GP.

Motocykle Honda neustále prijímajú výzvu potešiť zákazníkov technológiami.

RC213V-S je naším vyjadrením odhodlania.

Model RC213V-S stojaci na pretekárskej dráhe

Výroba motocyklov MotoGP sa veľmi líši od bežných motocyklov, či už ide o redukciu hmotnosti komponentov, alebo presnosť a vysokú úroveň technickej zdatnosti pri výrobe. Tieto dva prvky výroby sú pre modeli RC213V-S a RC213V spoločné.

Jediným technickým rozdielom sú pneumatické ventily modelu RC213V, ktoré sú nahradené vinutými pružinami (aj keď vačkový hriadeľ prevodového súkolesia sa nemení) a hladkú prevodovku nahrádza klasická cestná. Tieto komponenty sú pri dlhodobom používaní odolnejšie a boli prevzaté z pretekárskeho motocykla RCV1000R súťažiaceho v otvorenej kategórii.

Na základe cestných zákonov je model RC213V-S vybavený prednými a zadnými svetlami, bočnými zrkadlami, tachometrom, tlmičom s katalyzátorom, držiakom na tabuľku s EČV, klaksónom atď.

Kolesá, brzdové kotúče a platničky modelu RC213V-S sú z praktických dôvodov nové a prevod riadenia je širší. Dodatočné vybavenie obsahuje inteligentný kľúč Honda, motor spúšťača a parkovací stojan.

RC213V-S predný detail zboku
Predný detail modelu RC213V-S zboku s pohľadom na zrkadlo a riadidlá

RC213V-S má mnoho dodatočných funkcií, ktoré mu umožňujú jazdu na bežných cestách

Pri vytváraní modelu RC213V-S sme sa podujali imitovať riadenie modelu RC213V, ktoré by bolo vhodné na verejné cesty. Snažili sme sa odlíšiť každý komponent od masovo vyrábaných položiek prostredníctvom použitých materiálov, povrchovej úpravy a výroby, aby sme zvýšili flexibilitu a silu a zároveň znížili hmotnosť motocykla – presne ako pri modeli RC213V. Každý komponent je navyše ručne spracovaný a vyrobený podľa rovnakých špecifikácií ako pri modeli RC213V – podľa najvyšších možných štandardov.

MOTOR

Pri vývoji hnacieho ústrojenstva modelu RC213V bolo naším cieľom vytvoriť motocyklový motor s potenciálom na výhru MotoGP. Stanovili sme si tieto dva ciele: umožniť dosť vysoký výkon na dosiahnutie rýchlostí potrebných na MotoGP a vytvoriť čo najkompaktnejšiu jednotku – 800 cm3 motor, ktorý zapadne do rámu motocykla RC213V. Aby sme dosiahli tieto ciele a splnili regulácie súťaže MotoGP, upravili sme motor V4 s objemom 1 000 cm3 a 90° konfiguráciou.

Vysoký výkon sme dosiahli pomocou 360° uhla fázovej kľuky, čím sa zvýšila efektivita plnenia cez pulzujúci výfuk načasovaný podľa zapaľovania valcov. 90° konfigurácia motora V4 navyše maximalizuje výkon vďaka zníženiu trenia – redukuje mechanické straty tak, že vynecháva harmonický vyvažovací hriadeľ, má menej čapov kľuky (3) v porovnaní s radovým štvorvalcovým motorom a utesnenú kľukovú skriňu navrhnutú na redukciu strát pri čerpaní.

Priblížený pohľad na motor motocykla RC213V-S

RÁM A FAREBNÉ PREVEDENIA

Detail zadného kolesa motocykla RC213V-S

Rám: Hliníkový rám motocykla RC213V zvyšuje torznú tuhosť, čím zaisťuje, že sa výkon motora dostane až priamo na cestu.

Zvýšenie torznej tuhosti zvyčajne znamená nárast hmotnosti, ale pri modeli RC213V sa táto charakteristika zvyšuje iba na miestach, kde je to skutočne potrebné.

Tenké spevňujúce lišty zvyšujú tuhosť tam, kde je prinízka, vďaka čomu rám ostáva ľahký. Každý komponent rámu je starostlivo ručne zarovnaný a potrebné zváranie v ochranných atmosférach neodtavujúcou sa elektródou (TIG) vykonáva odborný pracovník.

Výsledkom je proces, ktorý zaručuje vysokú presnosť a kvalitu zvárania. Model RC213V-S využíva rovnaké materiály a výrobné procesy. Jeho telo spájajú skrutky z titánovej zliatiny, čím sa ešte viac znižuje hmotnosť motocykla. Skrutky sú namazané molybdénom na zlepšenie stabilizácie osí.

Farebné prevedenia: Model RC213V-S je dostupný v dvoch povrchových úpravách. Trikolóra reprezentuje pretekársku históriu Hondy a tiež jej japonské dedičstvo. Druhé prevedenie je bezfarebný materiál CFRP (uhlík). Povrchy tohto farebného prevedenia sú nenafarbené. Vďaka materiálových charakteristikám, ktoré sú uhlíku vlastné, sú tieto povrchy náchylné na degradáciu (zmenu farby) pri vystavení ultrafialovým lúčom. Uhlíkové časti musia byť pred použitím natreté alebo upravené, je však možné prispôsobiť ich individuálnym preferenciám jazdca.

Detail trikolóry na motocykli RC213V-S